مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

در این سایت ترجمه حکایت ها و مقالاتی راجع به سلامتی و ورزش و یا زبان از فرانسه و گاهی انگلیسی آورده می شود . در مواردی اصل متن نیز ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند متونی را به صورت ترجمه مقابله ای داشته باشند.

طبقه بندی موضوعی

آیا یک روز در هفته ورزش کردن در هفته مفید است؟

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ

 

 

آیا  یک روز در هفته ورزش کردن مفید است؟


فواید فعالیت فیزیکی منظم بر سلامتی بدن بسیار زیاد است.اما آیا  فقط یک بار در هفته ورزش کردن نیز تاثیر گذار است؟ پاسخ به این سوال هنگامیکه موضوع قلب باشد یا عضلات و یا مفاصل متفاوت است.

ورزش فواید زیادی دارد: تاثیر ویژه آن بهبود بخشیدن وضعیت فیزیکی و فکری فرد است. اما توالی آن چگونه باید باشد. دعوت شدگان برنامه سلامتی ( صحبتی با دکتر) نشریه فیگارو: دکترفابین گز، متخصص قلب بیمارستان آمبرواز پاره و کریستین دولانگ، دکتر در ورزش، پاسخ دقیقی برای این پرسش دارند.

برای پاسخ به این پرسش، باید مشخص نمود کدام ارگان مد نظر است قلب یا عضلات و یا مفاصل. در مورد قلب فعالیت ورزش یک بار در هفته فایده ی  چندانی به همراه ندارد. زیرا قلب 75% آنچه را بدست آورده است در مدت سه یا چهار روز به نوعی "فراموش" می کند. و مثل اینست  هر بار از صفر آغاز کند {یعنی آمادگی قبل را حفظ نمی کند} و با سردی دوباره شروع کند. این توالی { توالی وزرش کردن  یک روز در هفته} می تواند برای کسی که مشکل قلبی عروقی  دارد بدتر هم باشد. دکتر فابین گز متذکر می شود: یکی از اساسی ترین فعالیت های فیزیکی، بخصوص برای افرادی که مدتها ورزش نکرده اند،  فعالیتی است  که خون را به گردش در آورد و مرتب و تدریجی باشد.

بنابر نظر دکتر لولانگ: برای عضلات و مفاصل مسئله قدری متفاوت است، تاثیرات ورزش می تواند تا شش هفته هم باقی بماند. پس این امکان وجود دارد که یک بار در هفته ورزش کرد بدون اینکه  فواید {بار قبل} از دست برود و با هر بار  ورزش ، تاثیرات آن را بتدریج افزایش داد.  اما نظم همچنان قانون طلایی است و دوجلسه در هفته بسیار بهتر است، برای بهبود بخشیدن { عضلات و مفاصل} و هم اینک درهر بارآزار دهنده نخواهد بود. 



Related image





Faire du sport une fois par semaine, est-ce utile ?


Par    Le figaro.fr   Mis à jour le 07/07/2017 à 17:52  Publié le 07/07/2017 à 17:52

 


 Les bénéfices de l’activité physique régulière sur la santé sont très nombreux. Mais faire du sport une seule fois par semaine suffit-il pour que le corps en profite ? La réponse n’est pas la même si on parle du cœur ou des muscles et des articulations.

 

 

Le sport a de nombreux avantages: il permet notamment d’améliorer sa condition physique et mentale.

Mais à partir de quelle fréquence? Invités de l’émission santé vidéo du Figaro Toc Toc Docteur, le Dr Fabien Guez, cardiologue à l’hôpital Ambroise Paré (Boulogne-Billancourt), et Christophe Delong, médecin du sport, apportent une réponse nuancée (voir la vidéo ci-dessus).

Car pour répondre à cette question, il faut distinguer ce qui concerne le cœur d’une part et les muscles et articulations d’autre part. Pour le cœur, faire de l’activité physique une fois par semaine n’entraîne pas de gros bénéfices. Car il «oublie» en quelque sorte environ 75% de ce qu’il a appris au bout de seulement 3-4 jours. C’est donc comme s’il repartait de zéro à chaque fois, en reprenant à froid. Au pire, cette fréquence peut se révéler même mauvaise pour une personne souffrant d’un problème cardio-vasculaire. «Un des fondamentaux de l’activité physique pour le cœur et l’appareil circulatoire, c’est vraiment la régularité et la progressivité, surtout quand on n’a pas fait l’activité physique depuis longtemps», rappelle Fabien Guez.

Pour les muscles et les articulations, les choses sont un peu différentes: les bénéfices des efforts peuvent durer jusqu’à 6 semaines, selon le Dr Lelong. Il est donc possible de faire du sport une fois par semaine et progresser dans le travail, sans perdre à chaque fois tous les bénéfices. Mais la régularité reste l’une des règles d’or donc deux séances par semaine sont bien meilleures, aussi bien pour s’améliorer que pour ne pas avoir trop mal à chaque fois.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی