مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

در این سایت ترجمه حکایت ها و مقالاتی راجع به سلامتی و ورزش و یا زبان از فرانسه و گاهی انگلیسی آورده می شود . در مواردی اصل متن نیز ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند متونی را به صورت ترجمه مقابله ای داشته باشند.

طبقه بندی موضوعی


 با توجه به نزدیک شدن اعیاد مختلف نتیجه تحقیق پژوهشگران آمریکایی که در آن نشان می دهند، تاثیرشادی هدیه دادن به دیگران از شادی هدیه گرفتن بیشتر است، قابل تامل است.

نشاطی که مردم با نزدیک شدن اعیاد یا فعالیتی {نشاط برانگیز} حس می کنند با رسیدن به آن زمان کم می شود. این موضوع را عادی شدن شادی نیز می نامند. این تئوری وجود دارد که لذت خوردن دومین پنکیک کریسمس بخوبی لذت اولین پنکیک کریسمس نیست.

اما شاید استثنائی در قانون بالا وجود داشته باشد، این موضوع تحقیق جدیدی است که بزودی در مجله روانشناسی منتشر می شود.

اد او برین ،محقق این پژوهش ،جزییات مطلب را توضیح می دهد :  "تحقیقات قبلی نشان داد ، اگر کسی بخواهد میزان شادی خود را در طول زمان حفظ کند، باید ازتکرار کاری که انجام می داده باز ایستد و به کارهای جدیدتری بپردازد. اما تحقیق ما نشان داد استثنایی در این تئوری وجود دارد به این معنی که حتی انجام کاری تکراری و یکسان  می تواند بر تداوم شادی  تاثیر گذار باشد. "

در واقع ، هر کس از اینکه چیز واحدی را به افراد مختلف به دفعات در طول زمان بدهد  بیشتر لذت می برد تا همان چیز را به دفعات به خودش ارزانی کند. در مورد دوم شادی کاهش می یابد، در حالیکه در مورد اول شادی به قوت خود باقی می ماند. 

برای رسیدن به این نتیجه، احساس  96 دانشجو را مورمطالعه قرار گرفت، آنها را به دو گروه تقسیم کرده و .به هر گروه به مدت پنج روز، روزی 5 دلار دادند افراد یک گروه باید این 5 دلار را برای خودشان خرج می کردند وافراد  گروه دیگر باید پول را به دیگران مثلا برای خرید نوشیدنی یا برای کارهای اجتماعی اهدا می کردند. در پایان هر روز، هر کس میزان شادی خود را ثبت می کرد.

نتیجه: چنانچه هر دو گروه با یک میزان شادی کار را شروع کرده باشند. {مشاهده شد}شادی در گروهی که پول را برای خود خرج می کرد کاهش یافت ولی  میزان شادی در گروهی که پول خود را اهدا می کرد ثابت ماند. در واقع شادی افراد اهدا کننده در پایان روز پنجم همچنان زیاد بود.

نتیجه آزمایشی دیگر  که بر روی شرکت کنندگان دریک بازی پولی آنلاین انجام گرفت نیز نشان داد ، پایداری  شادی  در برندگانی که پول  خود را اهدا  کرده بودند بسیار بیشتر  از کسانی بود  که برد خود را برای خود نگه می داشتند.

(این تحقیق،  نشان دهنده  عملکرد شادی در هنگام اهدای هدیه کریسمس ، هدایای سال نو و کمکهای خیریه  است. )



21/12/2018

Bonheur : la joie de donner durerait plus longtemps que la joie de recevoir

Menée par des psychologues américains, une étude révèle que le fait de donner des cadeaux à autrui prodiguerait un bonheur plus durable que le fait de recevoir ces cadeaux. De quoi donner à réfléchir à l’approche des fêtes.

 

Le bonheur que l’on peut ressentir après un événement ou une activité diminue à mesure que l’on revit cet événement.  C’est ce qu’on appelle l’adaptation hédonique. Déguster une seconde crêpe au marché de Noël procurera donc, en théorie, moins de satisfaction que lorsque l’on a mangé la première.

Mais il y a peut-être une exception à cette règle, comme le suggère une nouvelle étude, qui sera bientôt publiée dans la revue Psychological Science.

“Des recherches antérieures montrent que, si l’on veut maintenir son niveau de bonheur au fil du temps, il faut cesser ce que l’on consomme actuellement pour vivre quelque chose de nouveau. Mais notre étude révèle que quelque chose pourrait avoir plus d’influence que prévu : les dons répétés, même identiques d’une fois à l’autre”, a détaillé Ed O’Brien, co-auteur de l’étude.

En clair, d’aucun aurait plus de satisfaction à offrir à plusieurs reprises la même chose à des personnes différentes plutôt que de s’offrir à chaque fois cette même chose à soi-même. Dans le second cas, la joie et la satisfaction diminuent, alors qu’elles restent stables dans le premier cas.

Pour arriver à cette conclusion, les chercheurs ont recruté 96 étudiants, divisés en deux groupes. Tous ont reçu 5 dollars par jour pendant cinq jours, mais alors que certains dépensaient cette somme pour eux-mêmes à chaque fois, d’autres devaient faire don de ces 5$, par exemple via un pourboire ou un don en ligne à une association. A la fin de chaque journée, les participants ont évalué leur niveau de bonheur.

 

Verdict : si les participants ont commencé l’expérience avec un même niveau de bonheur, celui-ci a diminué progressivement chez les participants gardant les 5$ pour eux alors qu’il est resté stable chez les donateurs. Leur joie de donner était toujours aussi vive au bout de cinq jours.

En réitérant l’expérience via un jeu d’argent en ligne, les chercheurs sont parvenus au même résultat : le bonheur de ceux qui donnaient leurs gains a diminué beaucoup moins vite que chez ceux qui empochaient leurs gains.

A l’heure des cadeaux de Noël, des étrennes et des appels aux dons des associations caritatives, voilà une étude qui en dit long sur le fonctionnement du bonheur.

Source : MedicalXpress


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی