مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

در این سایت ترجمه حکایت ها و مقالاتی راجع به سلامتی و ورزش و یا زبان از فرانسه و گاهی انگلیسی آورده می شود . در مواردی اصل متن نیز ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند متونی را به صورت ترجمه مقابله ای داشته باشند.

طبقه بندی موضوعی

ورزش با اضطراب و استرس مبارزه می کند

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۱ ب.ظ

 


آیا طبیعتا به سمت استرس و تنش تمایل دارید ؟ در این مورد نیز، ورزش می تواند کار آیی داشته باشد.

کلود تاشی سه کدی { متخصص ورزشهای رزمی} معتقد است:"  وقتی فعالیت فیزیکی دارید، انرژی منفی از بین می رود. و انسان بهتر می تواند شرایط را آنگونه که هست بپذیرد."

فلیپ گودن{استاد روانشناسی ورزش در یوسی ال} در این مورد اضافه می کند:" وقتی انسان ورزش می کند، حالت تعادل بهتری دارد و  کمتر به استرس دچار می شود."

توضیح

 به جز ترشح هورمانهای نشاط آفرین که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، فعالیت های فیزیکی باعث کمتر شدن فعالیت های قسمتهای جلویی مغز می شود  یعنی قسمتهای بوجود آورنده افکار منفی. بخاطر تمرکز بر قسمتهای مختلف بدن و حرکتها، انسان تمام نگرانی های خود را فراموش می کند.

فلیپ گودن توضیح دیگری نیز اضافه می کند:" ورزش نوعی استرس است: عضلات کشیده می شوند، تنفس سرعت می گیرد و...

ورزش با آموزش های خود یعنی توالی تنش – آرامش باعث می شود  انسان خود را بهتر بشناسد و و بهتر بتواند با استرسهای روزانه مقابله کند. مسلما انسان نمی تواند از استرس اجتناب کند، اما با برخورد با یکی از موارد استرس زا انسان بهتر خواهد توانست آرامش را به بدن باز گرداند و تنفس را آرام کند کاری که حداقل نیمی از {درمان} استرس است."

نمونه:

اودری، 26 ساله:" بخاطرطبیعت استرسی،  من به ورزش کردن نیاز دارم. من ورزش سوارکاری و دو انجام می دهم. وقتی سوار اسب می شوم، به معنای واقعی کلمه  به درونم می روم و هر چه در سر دارم خالی می کنم. استرس و نگرانی ها را کنار می زنم. ارزش سوارکاری از تمام روانشناسیهای دنیا بیشتر است.لحظه ای آرامش بخش در کنار حیوانی با احساس و با درک ! وقتی اصطبل را ترک می کنم، بسیار حس خوبی دارم، باتریها دوباره شارژ شده اند.  ورزش دو را هم که با دوستانم انجام می دهم، دوست دارم. وقتی خلقم گرفته کفشهای ورزش ام را می پوشم و وقتی بر می گردم تمام امواج بد تخلیه شده اند."


 

LE SPORT DE COMBAT, LE STRESS ET L’ANXIÉTÉ

Vous avez une tendance naturelle au stress et/ou à l’anxiété? Là aussi, le sport peut se montrer efficace. «Quand on se dépense physiquement, constate Claude Tshisekedi, l’énergie négative disparaît. On accepte davantage les situations comme elles sont.» Et Philippe Godin d’ajouter: «Quand on fait du sport, on a un meilleur état d’équilibre, le stress nous atteint moins.»

 

EXPLICATIONS

Outre la sécrétion d’hormones du bien-être, dont nous avons déjà parlé, l’activité sportive entraîne également une diminution de l’activité cérébrale dans les lobes frontaux, là où naissent toutes les pensées négatives. En se concentrant sur les parties de son corps et sur ses mouvements, on en oublie ses soucis!

Philippe Godin a une autre explication: «Le sport est une forme de stress: les muscles se tendent, la respiration s’accélère… En apprenant, dans le sport, cette alternance tension-détente, on se connaît mieux et on peut mieux appréhender les stress du quotidien. On ne les évitera pas, bien sûr, mais face à l’un d’eux, on aura davantage le réflexe de détendre son corps et de calmer sa respiration, ce qui est déjà la moitié de l’anxiété en moins.»

TÉMOIGNAGE

Audrey, 26 ans «D’un naturel stressé, c’est un besoin pour moi de faire du sport. Je pratique l’équitation et la course à pied. Quand je monte à cheval, je rentre littéralement dans ma bulle et je me vide la tête. Je laisse les soucis et le stress de côté. L’équitation vaut tous les psychologues du monde, c’est mon moment de détente avec un animal sensible et compréhensif! Quand je quitte les écuries, je me sens extrêmement bien, les batteries rechargées. J’aime aussi beaucoup la course à pied, que je pratique avec mon compagnon. Lorsque je suis contrariée, je chausse mes baskets et quand je rentre, toutes mes mauvaises ondes ont été évacuées.»

 https://www.femmesdaujourdhui.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی