مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

مطالب آموزنده فرانسه فارسی

داستان و مقالات آموزنده به زبان فارسی و فرانسه

در این سایت ترجمه حکایت ها و مقالاتی راجع به سلامتی و ورزش و یا زبان از فرانسه و گاهی انگلیسی آورده می شود . در مواردی اصل متن نیز ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند متونی را به صورت ترجمه مقابله ای داشته باشند.

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

کرونا: تحقیقی نشان می دهد چهار پنجم مبتلایان به کوید 19بدون علامت هستند

داده های جدید چینی  حاکی از آنست  از پنج نفر مبتلا به کرونا چهار نفر هیچ علامتی از خود بروز نمی دهند

این یک مطالعه علمی نیست بلکه مقاله ای از مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) است که در مورد داده های منتشر شده توسط مقامات چینی اظهار نظر می کند. این آمار و ارقام جدید از چین نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان ویروس کرونا هیچگونه علاکتی بروز نمی دهند. با توجه به این آمار از کمیسیون بهداشت ملی چین - چه آن را باور کنید یا نکنید- به نظر می رسد که از هر پنج مبتلا به کروناویروس چهار نفر بدون عارضه هستند. بنابراین ، در روز اول آوریل ، 130 مورد از 166 عفونت جدید (78٪) مشخص شده بدون علامت بودند.

 

 

 

 

Coronavirus Covid-19 : 4 infections sur 5 seraient asymptomatiques selon une étude

De nouvelles données chinoises laissent entendre que quatre infections sur cinq au coronavirus sont asymptomatiques.

Plus

De nouvelles données chinoises laissent entendre que quatre infections sur cinq au coronavirus sont asymptomatiques.

Ce n’est pas une étude scientifique mais un article du British Medical Journal (BMJ) commentant des données rendues publiques par les autorités chinoises. Ces nouveaux chiffres en provenance de Chine indiquent que la très grande majorité des infections à coronavirus ne provoquent pas de symptômes.

https://fr.news.yahoo.com/coronavirus-covid-19-4-infections-060000076.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۲۳
شهلا دوستانی

 

 

دانشمندان در تحقیقی جدید مدت زمان دوره حیات ویروس کرونا بر روی اجسام را در اتاقی با دمای 71 درجه فارنهایت { 21.6 سانتیگراد} با رطوبت نسبی 65% را اندازه گرفتند. پس از سه ساعت ، ویروس از روی کاغذ ها و دستمال کاغذی  محو شد، دو روز طول کشید تا از روی چوب و الیاف پارچه ای محو شود. پس از چهار روز از روی شیشه و پول های کاغذی محو شد، و طولانی ترین مدت ماند گاری بر روی استیل و پلاستیک بود که هفت روز طول کشید.

نویسندگان نوشتند ، از میان تمام موادی که آزمایش شد ماندگاری  ویروس کرونا بر لایه خارجی ماسک جراحی بود که در روز هفتم همچنان بر قسمت بیرونی ماسک وجود داشت...

 

 

 

 

How long the coronavirus could survive on surfaces

The researchers behind the new study tested the virus' lifespan in a 71-degree Fahrenheit room at 65% relative humidity. After three hours, the virus had disappeared from printing and tissue paper. It took two days for it to leave from wood and cloth fabric. After four days, it was no longer detectable on glass or paper money. It lasted longest, seven days, on stainless steel and plastic.

Strikingly, the authors wrote, of all the materials they tested, the coronavirus lasted longest on the outer layer of a surgical mask. On day seven of their investigation, the virus was still present on the outward facing side of the mask..

awoodward@businessinsider.com (Aylin Woodward)

,

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۹ ، ۱۳:۴۲
شهلا دوستانی

 

در این زمان که بیماری کرونا ویروس همه جا را فرا گرفته، همه جا حرف از محافظت، قرنطینه، تعداد بیماران مبتلا و کشته شده ها و... است. اما چیزی که مسلم است این است که فراتر از تمام این اقدامات پیشگیرانه و تمام این اطلاعات ، انسان احساس می کند چقدر کوچک، آسیب پذیرو در عین حال چقدر بیچاره است.

این همه، چون شلاقی بر خود محوری ماست. و فکر می کنم این موضوع به ما خاطر نشان می کند که این ویروس زشت و بسیار ریز نوع بشررا با تمام هوشش زندانی خود کرده، آنچنان که می ترسد بر مرده خویش عزاداری کند...اما  این موضوع مانند زنگ خبر پرطنینی است که مرا بر وجود خدا که در هیاهوی مادیات کاملا فراموش شده بود، هشیار می کند...  

نمی دانم خشم الهی یا برنامه ی الهی است. اما چیزی که برایم عجیب است اینست که در میان این طوفان ما نوع دیگری از زیستن را آغاز کردیم. ما قدر دان همنشین ها شدیم. کارها را آرامتر انجام می دهیم. فعالیتهایمان کم شده .  به خاطر کسل بودن زمان به نظر دیرتر می گذرد. اما این دیر گذشتن روح را آرام می کند. زیبایی ها را در چیزهای ساده می یابیم. اولویتها  چشمک می زنند. آدم پی می برد که سلامتی یک گنج است، و پیاده پرسه زدن و  ایستادن و قهوه خوردن چقدر لوکس است.  ستارگان جدیدی که به دیدنشان در تلویزیون عادت نداریم  در سکوت بدون خش خش لباسها برای نجات زندگی ، انجام دستورالعملها، یا فقط برای اینکه با وجدان باشند عمل می کنند.  

تمام بشریت با وجود تفاوتها در پریشانی است و دستش را برای نجات دراز کرده. صحنه ای هول انگیز که ما را واداشته همه چیز را بررسی کنیم و در چار چوب برنامه  شخصی و جمعی دوباره معنا کنیم و بخصوص بسوی خدا دعا کنیم و بخواهیم که ما را از جنگ بیولوژیک خارج کند و ما را از عشق و رحمتش سرشار کند.

 

 

En ce temps de , on parle partout de protection , de confinement, de nombre de malades atteints et de morts…Une chose est sûre c’est qu’au delà de toutes ces mesures préventives et de toutes ces données,on se sent si petit, si vulnérable et si misérable à la fois.

C’est un grand fouet à notre ego, je pense pour lui rappeler que l’Homme avec toute son intelligence se trouve bloqué par un vilain virus si microscopique soit-il, qu’il a peur de souffrir et surtout de mourir…Mais c’est aussi une grande sirène d’alarme que Dieu tire à mon sens pour nous rappeler sa présence, tant ignorée dans ce vacarme matériel…

Colère divine ou plan divin, je l’ignore. Mais ce qui me semble curieux, c’est qu’ au milieu de cette tempête, on commence quand même à vivre autrement. On apprécie mieux les présences. On fait les choses plus lentement.Nos activités sont réduites.Le temps semble lent au risque de s’ennuyer, mais c’est un ralenti qui apaise l’esprit. On découvre la beauté du simple. Les priorités clignotent. On se rend compte que la santé est un trésor, qu’une petite balade à pieds  ou une pause- café est un vrai luxe. De nouvelles stars qu’on n’a pas l’habitude de voir à la télé actent en silence, sans froufrous pour sauver des vies, faire respecter l’ordre, ou tout simplement pour l’exécuter en toute conscience…

Toute l’humanité dans sa différence est en détresse et se tend la main pour se sauver.Spectacle bouleversant qui nous incite à tout revoir et à tout redéfinir tant bien sur le plan personnel que collectif et surtout à prier Dieu pour nous sortir de cette guerre biologique et nous envelopper de son amour et sa miséricorde.

https://www.lesmotspositifs.com/blogue/le-temps-de-la-misericorde/

Publié par 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۳۸
شهلا دوستانی

با توجه به همه گیر شدن کرونا ما می بایست بیش از بیش احتیاط کنیم و به همین جهت ما مرتب با سوالات بسیاری در مورد چگونگی  شستشوی لباسها و چگونگی ضد عفونی کردن وسایل بمباران می شویم. در حال حاضر رسانه های اجتماعی با اطلاعات غلطی اشباع شده است بنابراین ما از تعدادی متخصص( دکتر ها و اپیدمیواوژیست ها) خواستیم تا به تمام سوالات شما در زمینه لباس و ویروس کرونا پاسخ گویند . دقت داشته باشید هنوز تحقیق خاصی در مورد تعامل این ویروس با لباسها انجام نگرفته. اما بهر جهت در مورد شستن دستها و لباسها و دمای مناسب شستشوی لباسها راهنمایی هایی شده است.

چه مدت ویروسها بر روی لباسها می توانند بمانند؟

طبق نظر سازمان بهداشت جهانی CDC  کرونا ویروس معمولا بصورت قطرات تنفسی ( از فرد بیمار که سرفه و یا عطسه می کند{ آخرین اخبار حاکی از آنست که هنگام حرف زدن فرد بیمار هم قابل سرایت است} ) سرایت می کند و نه به صورت لمس اشیا و موادی که الوده شده اند. بهر حال، سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد شواهدی وجود دارد که نوع جهش یافته آن می تواند ساعتها و روزها روی سطوح مختلف ونیز لباسها باقی بماند.

از نظر متخصص بهداشت عمومی کارول وینر،  از آنجایی که هر روز ما از محصولات پوشاکی استفاده می کنیم قطرات ناشی از سرفه و عطسه می تواند روی آنها باقی بمانند. این ذرات می توانند در طول زمان خشک شوند و یروس را غیر فعال کنند. اما این به این معنا نیست که این اتفاق به سرعت روی می دهد. او ادامه داد که دانشمندان هر روز اطلاعات بیشتری از این ویروس بدست می آورند.

وینر به هافپوست گفت:" ما می دانیم این قطرات تحت شرایطی خشک می شوند ، وروی الیاف طبیعی زودتر خشک می شوند ، ما شنیده ایم که گرما و رطوبت می تواند روی بقای ویروسها بر روی سطوح تاثیر گذار باشد  اما ابتلای تام هنکس در استرالیا با دمای 80 درجه فارنهایت{ حدود 27درجه سانتیگراد} را بخاطر داشته باشیم.  

 آیا انواع خاصی از الیاف بیشتر می توانند ویروس را بر خود حفظ کنند؟

      رابرت آملر ، رئیس دانشکده علوم پزشکی و عمل دانشکده پزشکی نیویورک و رئیس سابق پزشکی CDC ، به هافپوست گفت  که مدت زمان باقی ماندن  ویروس بر روی  پارچه بستگی به جنس پارچه دارد برخی از پارچه ها خلل و فروج بیشتری دارد." برخی از محققان معتقدند الیافی که خلل و فروج بیشتری دارند ویروس را می گیرند، آنه را خشک می کنند و از هم جدا می کنند. الیافی که داری سطح صاف هستند مثل چرم و ونیل را می توان پاک کرد.

پزشک خانواده و اورژانس دکتر نشیهات گفت مواد پلی استر مانند اسپندکس ممکن است ویروسها را بیشتر از الیاف نفوذ پذیر مانند کتان نگه دارند. توجه به این موضوع باعث می شود شستن  شلوار و لباس زیر و لباسها با دقت بیشتری انجام گیرد ( چگونگی آن بعدا توضح داده می شود). ولی تمام الیافها می توانند حامل  ویروسها باشند.

.

وینر تاکید کرد اطلاعات مربوط به کوید، بیماری که با کرونا ویروس ایجاد می شود، در حال پیشرفت است،  و تا کنون دریافتیم که این ویروس می تواند بر روی سطوحی چون مقوا، فولاد، مس و پلاستیک دستگیره های در و در مناطق پر رفت و امد  باقی بماند .

 وی گفت: " انستیتوی ملی الرژی و بیماری های عفونی به ما گفت، برخی از ویروسها می توانند دو تا سه روز بر روی فولاد ضد زنگ ، 24 ساعت بر روی مقوا و چهار ساعت بر روی مس باقی بماند." دقت کنید که برخی از دکمه ها، زیپ ها و برخی از اجزای لباس شما از جنس این موادند."

ایا رفتن به رختشوی خانه اکنون بی خطراست؟

برای کسانی که در خانه ماشین لباسشویی و خشک کن ندارند، استفاده از رختشویخانه یک راه اساسی برای تمیز کردن لباسهاست.

کارول و ینر متخصص بهداشت عمومی گفت همانگونه که می دانید  دستور العملها  سازمان بهداشت جهانی مردم را به رعایت فاصله اجتماعی ( 6 فوت {نزدیک به 2 متر})  برای جلو گیری از ابتلا به کوید19 تشویق می کنند، مطمِئنا اگر احتیاطهای لازم صورت گیرد، اغلب استفاده از رختشویخانه بی خطر است.

این موارد {احتیاطی} شامل استفاده از پوشش محافظتی مثل دستکش ، شستن دستها ، دست نزدن به صورت و ضد عفونی کردن تمام سطوح ماشین لباسشویی که می خواهید استفاده کنید.

 او توضیح داد:"تنها راه فعال شدن ویروس وارد شدن در دهان، بینی و چشم است، پس اگر دستکش بپوشید، به صورتتان دست نزنید و توصیه های سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنید ، سالم می مانید."

در ادامه گفت :" اگر دسترسی به دستکش ندارید،  ضد عفونی کردن دست در هنگام کار و قبل از ترک  رختشویخانه می تواند موثر باشد ؛ بعلاوه وقتی به خانه رسیدید دست خود را با آبو صابون بیست تا سی ثانیه بشویید.

دکتر جورجین نانوس گفت نگران این نباشید که از ماشین لباسشویی مشترک استفاده کرده اید لباسهای شما سالم است.

 او اضافه کرد:" بله، با توجه به آنچه تا کنون دریافته ایم در حال حاضر  استفاده ازماشین لباسشویی( مشترک) بی خطر است زیرا ویروس با شستن لباسها با دمای 80 درجه فارنهایت {حدود 27 درجه سیلیوس} کشته می شود. مسئله چالش برانگیز حفظ فاصله مناسب اجتماعی و تماس نداشتن با سطوح و یا افراد آلوده در رختشویخانه است و نه خود ماشین لباسشویی مشترک."

 چه دمایی مناسب شستن لباسهاست؟

وینر : برای شستن لباسها دستورعملهای خاصی در مورد تنظیمات دمای آب  ، اضافه کردن زمان  شستشو و استفاده از خشک کن وجود دارد." هر موقع این امکان وجود دارد دما را بیشتر کنید ، اینکار به کشتن ویروسها کمک می کند. دمای بیشتر و زمان بیشتر در خشک کن منطقی است زیرا قطرات  ویروسها را خشک و غیر فعال  می کند."  بهر حال او موافق شستن لباسها در اب داغ است ولی موافق جوشاندن آنان در دمای بالا نیست.

" هر الیاف را در حداکثر دمای آبی که می تواند تحمل کند بشویید ولی لطفا با جوشاندن، آنها را از بین نبرید اینکار باعث استرس می شود چیزی که اکنون هیچکدام از ما  به آن نیاز نداریم. "

چه نوع شوینده ای استفاده کنیم؟

رادنی ای رود،  رئیس و استاد برنامه علمی آزمایشگاه بالینی در دانشگاه ایالتی تگزاس ، بر اهمیت شستن لباسها در آب گرم تاکید کرد و  به هافپوس گفت : "به مواد شوینده خود دقت کنید من به شما توصیه می کنم از مواد شوینده حاوی سفید کننده ها استفاده کنید ویروسها در این محیط سخت نمی توانند خوب  بمانند.

شورای شیمی آمریکا لیستی از محصولات (مواد شوینده موجود) را برای استفاده در برابر پاتوژن های ویروسی سارس و COVID-19 گردآوری کرده است.

اگر دسترسی به ماشین لباسشویی نباشد آیا با دست شستن کفایت می کند؟

نانوس گفت: " اگر دسترسی به ماشین لباسشویی ندارید، می توانید با دست در دمای بالای 80 درجه فارنهایت{ حدود 27 درجه} بشویید. " و اضافه کرد" اسانتر و بهتر، شستن آنها در ماشین است زیرا کاملا بی خطر است و ویروسها را می کشد حتی اگر با لباسهای افراد بیمار شسته شود."

 هر چند وقت باید لباسها شسته شود؟

هر چند برخی از افراد می گذارند تعداد لباسها زیاد شود تا آنها را بشویند اما وینر توصیه می کند وقتی مجبورید به محل کار بروید و یا به محیطهای شلوغ بروید لباسها رابه طور مرتب بشویید.

و گفت:" این همیشه بهترین کار است. اگر در محلهای شلوغ بودید باید  وقتی به خانه می ایید لباس خود در تشت یا ماشین بیاندازید. این شامل لباسهای رویی مثل کت ها هم می شود. اگر از ارنج و استین خود استفاده می کنید باید لباستان را بشویید مثل برخورد لباس با سطوح بالقوه  الوده مانند  دکمه اسانسور، گرفتن هند ریلها   و دستگیره درها.

وی گفت: "اگر از آرنج یا آستین خود استفاده می کنید باید لباستان را بشویید زیرا برخورد آنها با وسایلی  که مرتب استفاده می شود  و سطوح بالقوه الوده ای هستند مانند دکمه های آسانسور ، هندریل و دستگیره درب آنها را می تواند الوده کند."  

"از لی سول {اسپری ضد عفونی کننده خاص} استفاده نکنید در هر صورت اسپری های ضد عفونی کننده هایی برای لباسها هست که می توانید استفاده کنید."

 ایا هر بار که ازبیرون می اییم باید لباسهای خود را تعویض کنیم؟

املر توضیح می دهد:" از آنجایی که هدف متوقف کردن زنجیره ویروس است ، اگر هنوز روزانه سر کار می روید و یا در محیطهای شلوغ هستید توصیه می کنم لباس خود را تعویض کنید. هر زمان که دیگران به لباس شما دست زدنند و یا در میان جمع بودید ، باید لباس خود را عوض کنید و بشویید"

 به گفته نانوس این به این معنا نیست برای جلوگیری با برخورد لباس تمیز در یک گاراژ لباس خود را تعویض کنید، عادت کنید که لباسها را در کیسه ای جداگانه بگذارید. من بخاطر مراقبتهای بهداشتی بیشتر مواقع چون با بیماران عفونی سر و کار دارم این کار را می کنم ، بله این کار خوبیست و لزومی ندارد که در گاراژ لخت شوید ولی حداقل عادت کنید لباس و کفش دیگری در خانه بپوشید.  

ایا لباس فرد بیمار باید جداگانه شسته شود؟

 همه این سوال را دارند بخصوص خانواده هایی که بیش از دونفر هستند. نیشهات گفت:" بهتر است تمام لباسهای بیمار جدا شسته شود زیرا لباسها می توانند حامل عفونتهای استافیلو  ایکولی و یا انفولانزا و غیره باشند."

 

 

how-long-coronavirus-live-clothing

As we grow more and more aware of precautions we should take in light of the coronavirus pandemic, we’re bombarded with questions on how we should wash and disinfect household items, including clothing.

Social media is saturated with a lot of misleading information at the moment, so we asked a handful of experts (doctors and epidemiologists included) to answer all your questions concerning clothing and the coronavirus. Keep in mind, specific research has yet to be done on how this new coronavirus interacts with clothes. But whether you’re wondering about hand-washing, how to approach the laundromat or what temperature      you should really be washing your clothes at, we’ve got some guidance.

 

How long can the coronavirus live on clothing?

 

According to the Centers for Disease Control and Prevention, the coronavirus is usually transmitted through respiratory droplets (from an infected person sneezing or coughing) rather than through fomites, objects and materials that when contaminated can transfer disease. However, the CDC notes that evidence suggests that the novel coronavirus may remain viable for hours to days on surfaces made from a variety of materials, which includes clothing.

 

Articles of clothing, according to public health specialist Carol Winner, can hold respiratory droplets, as we use them every single day. These particles can dry out over time and inactivate the virus. But this doesn’t mean that it will happen quickly, and she said scientists are still learning more and more about this virus each day.

 

“We know that the droplet can dry out under some conditions, which may be faster with natural fibers,” Winner told HuffPost. “We’re hearing that heat and humidity can affect viral survival on surfaces, but remember, it’s 80 degrees (Fahrenheit) in Australia, and Tom Hanks still got it.”

Are certain types of fabrics more susceptible to the virus than others?

 

Robert Amler, dean of the School of Health Sciences and Practice at New York Medical College and a former CDC chief medical officer, told HuffPost that the duration of the virus depends on the fabric, as some materials are more porous than others.

“Some researchers believe the fibers in porous material catch the virus particles, dry them out and break them apart,” Amler said. “Smooth surfaces like leather and vinyl can be wiped clean.”

“Polyester spandex-like material may retain germs longer than cotton-based fabrics, but all types of fabrics can be contaminated,” Nesheiwat said.

 

Family and emergency Dr. Janette Nesheiwat suggested that polyester, spandex-like material may retain germs longer than breathable cotton-based fabrics, making it important to wash leggings, underwear and dresses carefully (more on how to do that later!).

As information and research pertaining to COVID-19, the disease caused by the coronavirus, continues to evolve, Winner stressed that so far studies focused on it tells us about the virus’ ability to remain on surfaces such as cardboard, steel, copper and plastic-door knobs and high-traffic areas.

“The National Institute of Allergy and Infectious Disease has told us that some viruses can remain active after two or three days on plastic and , 24 hours on cardboard and four hours on copper,” she said. Be aware that some of your buttons, zippers and other clothing hardware could be made of those materials.

Is it safe to go to the laundromat right now?

 

For individuals who don’t have access to a laundry machine and dryer in their home or apartment, laundromats are a crucial way to clean clothes.

And while current CDC guidelines encourage social distancing (personal distancing of six feet) to prevent COVID-19 from spreading, Winner said laundromats are generally safe to go to ― if the right precautions are taken, of course.

These typically include protective measures such as wearing gloves, washing your hands, not touching your face and disinfecting all surfaces of the machines you use.

“The only way the viral particles become active is to get into your mouth, nose and eyes, so if you wear gloves, don’t touch your face and remove them properly following CDC’s guidelines, you should be fine,” she explained.

 

However, if you do not have access to gloves, she added that sanitizing your hands while at, and before leaving, the laundromat, can help. Additionally, you’ll also want to wash your hands for up to 20 to 30 seconds once arriving at home.

If you’re concerned about whether your clothes will come out of a shared laundry machine safely, Dr. Georgine Nanos said not to worry.

“Yes, it is safe to use [a shared laundry machine] right now because the virus is killed by washing your clothes over 80 degrees Fahrenheit, from what we currently understand,” she said. “The more challenging issue is going to be the social distancing and contact with potentially contaminated surfaces and people in the laundromat. Not the laundry itself.”

Wha When it comes time to wash clothes, Winner said there are specific guidelines you’ll want to follow in order to help kill the virus. This includes using the hot water setting on your washing machine and giving your clothes some extra time and heat in the dyer.t temperature should I wash my clothes at?

“Whenever possible, use the hot water setting, as it helps to kill the virus,” she said. “Extra heat, and time in the dryer, do make sense, as the droplets should dry out, which would likely inactivate the virus.”

 

However, while Nanos agreed about washing clothes in hot water, she warned against boiling them in high temperatures.

 

“If you can wash your clothes in the hottest water possible recommended for that material, that would be ideal,” Nanos said. “However, please don’t ruin all your clothes by boiling everything, as that will add more stress and anxiety that none of us need right now.”

What kind of detergent should I use?

 

Rodney E. Rohde, chair and professor of the Clinical Laboratory Science Program at Texas State University, reiterated the importance of washing clothes in warm or hot water, but also advised paying attention to the detergent you are using.

“I would recommend that you wash clothes in detergents that contain a bleach compound,” Rohde told HuffPost. “Viruses do not do well at all in this type of harsh environment.”

The American Chemistry Council has compiled a list of products (detergents included) to use against emerging enveloped viral pathogens and COVID-19.

If you don’t have access to a machine, is hand-washing effective?

 

If you don’t have access to laundry facilities, Nanos said that “you can hand wash your clothes at home as long as you can get the temperature above 80 degrees Fahrenheit.” She added that it remains “easier and faster if you can wash your clothes in a regular washing machine, which is still totally safe and will kill the virus even if you were washing your clothes with sick people‘s clothes.”

How often should you wash your clothing?

 

While some people may wait to do their laundry until they’re faced with big piles of it, Winner recommended regularly washing your clothes, especially if you are still required to report to work or have been in crowded areas.

 

“It’s best, as always, to regularly wash your clothes,” she said. “If you have been in a crowded area, you might want to remove your clothing when you come into the house and put it in the laundry container or washer to be prudent.”

This also extends to outwear; Nanos suggested it’s wise to wash coats often.

“You should wash your coat if you are using your elbows or your sleeves to touch frequently used items and potentially contaminated surfaces such as elevator buttons, handrails and door handles,” she said.

“Do not treat your clothing with Lysol,” Nesheiwat said. “However, there are anti-germal clothing sprays that can be used.”

Should I remove my clothing when returning home from work each day?

Since the goal is block exposure to the coronavirus, Amler advised changing your clothes if you are still reporting to work daily or are commuting in large crowd environments.

 

“You should change your clothes and wash them any time others have touched them or you have been in large group gatherings,” he said.

 

However, this doesn’t mean you have to change in the garage to avoid contact with clean clothing, according to Nanos; she advised getting in the habit in keeping these clothes stored in a separate bag.

 

“Being in health care for most of my life, I’ve always done this anyway, as I am exposed to more infectious diseases than most people,” she said. “So I agree it’s good practice ― maybe not necessarily stripping down in the garage, but at least getting in the habit of putting on other clothes and shoes once getting home.”

 

Should a sick person wash their clothing separately?

 

This question has probably crossed everyone’s mind, especially in households with more than two people.

 

“It’s best to wash a sick person’s clothing separately always,” Nesheiwat said. “Clothing can carry staph, E.coli, flu, etc.”

https://www.huffpost.com/entry/how-long-coronavirus-live-clothing-washing_l_5e724927c5b6eab779409e74

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۱۱
شهلا دوستانی

 

 

دستورات دامپزشکی به صاحبان سگ و گربه از خطرات ناشی از استفاده از ژل الکلی و از آب ژاول برای ضد عفونی کردن آنها هشدار داد.

جریان اپیدمی و ترس از سرایت بیماری باعث شده برخی از صاحبان حیوانات دست به کارهای خطرناکی بزنند. چند روز است که در صفحات مجازی و اینترنت کاربران  تصاویر پاهای سگهایی که به خاطر ژل هیدرو الکلی و آب ژاول سوخته است را منتشر می کنند.

مشاور l'AFP در دانشگاه دامپزشکی ایل دو فرانس کریستین دبو سه شنبه در این مورد گفت:" بهتر است در هنگام ضد عفونی کردن حیوانات خود با هیدرو ژل الکلی خوب فکر کنید، همه می دانند که شستن با شامپو حیوانات و یا صابون به خوبی تاثیر گذار است.

سگ و گربه خود را لیس می زنند و هنگام لیس زدن الکل باعث تحریک پوستی و مخاط شوند."  

این دامپزشک در ادامه هشدار می دهد:" اگر سگ یا گربه در هنگام لیس زدن، الکل بخورند  واکنش شدیدتر از انسان دارند چون معده آنها قادر به هضم  درست الکل نیست."

او یاد آور شد که شستن پاهای حیوان با آب و صابون  بعد از پیاده روی " عملی اساسا  بهداشتی است وهمواره بایست انجام گیرد." ، " همین کار کاملا کفایت می کند." و تاکید کرد که " حفظ فاصله بین انسان و حیوان ، شستن بسیار زیاد دستها بعد از بازی با آنها وحفظ فاصله وجلوگیری از لیس زدن دست و صورت توسط حیوانات نیز بسیار مهم است."

در ضمن قوانین اساسی دامپزشکی سفارش می کند :" هنگامی مواجه با سگ و گربه ای که متعلق به ما نیستند به آنها نزدیک نشویم و آنها را نوازش نکنیم."

حتی با وجودی  که هنوز هیچ مدرک علمی دال بر سرایت کوید19 از طریق حیوانات وجود ندارد ، اکادمی پزشکان هفته گذشته از مالکان حیوانات خواستند نکات پیشگیرانه را رعایت کنند.

 

 

 

 

Coronavirus : ni détergent ni gel hydroalcoolique sur les chiens et chats

Pas de détergent, ni de gel hydroalcoolique pour désinfecter les chiens et les chats : l'Ordre des vétérinaires alerte les propriétaires contre les dangers de l'utilisation de ces produits sur un animal domestique.

En pleine épidémie de coronavirus, la peur de la contagion entraîne des comportements dangereux de certains maîtres. Depuis quelques jours sur les réseaux sociaux, des internautes postent des images de chiens dont les pattes ont été brûlées par du gel hydroalcoolique ou encore de l'eau de javel.

 

« C’est curieux de penser de désinfecter son animal avec des détergents ou du gel hydroalcoolique alors que l’on sait que l’eau savonneuse ou un shampoing pour chien marche très bien », réagit mardi auprès de l’AFP Christine Debove, conseillère régionale de l’Ordre des vétérinaires d’Ile-de-France.

Le chien et le chat se lèchent et ces produits « peuvent provoquer des irritations au niveau des muqueuses et des réactions cutanées ».

La vétérinaire alerte sur le fait que "si le chien ou le chat ingère de l'alcool en se léchant, il aura une réaction plus accentuée qu'un humain car ils ne digèrent pas correctement l'alcool".

Elle rappelle que laver les pattes de son chien de retour de promenade avec de l’eau savonneuse est uاn « geste d’hygiène de base que l’on devrait avoir tout le temps ». « C’est suffisamment efficace ! ».

Elle ajoute l’importance de « respecter la distanciation homme-animal, de se laver les mains très très souvent quand on a joué avec lui et d’éviter les contacts rapprochés, léchage des mains et du visage ».

En plus de ces règles de base la vétérinaire conseille « lorsque l’on rencontre un chien ou un chat qui ne nous appartient pas de ne pas le caresser, ni de le laisser nous approcher ».

Même s'il n'existe aucune preuve scientifique que les animaux transmettent le Covid-19, l'Académie de médecine a appelé la semaine dernière les propriétaires à appliquer des principes de précaution.

 

 

Ecrit par:

 

AFP/Relaxnews

 

Agence de Presse

 

Créé le 31 mars 2020

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۰۵
شهلا دوستانی

 

مردی در گودالی افتاد و حسابی مجروح شد.

شخصی خم شد و به اوگفت:" عاقل نیستی و الا باید گودال را می دیدی."

یک روحانی او را دید و گفت: شما باید یک گناهی انجام داده باشید{که این مصیبت به شما رسیده.}

دانشمندی عمق گودال  و سرعت سقوط را تخمین زد.

روزنامه نگاری با مرد در مورد دردش مصاحبه کرد.

یوگیست به او گفت:" این گودال مانند درد تو فقط در فکر توست".

دکتری برای او دو قرص آسپرین فرستاد.

پرستاری لبه گودال نشست و با او گریه کرد.

روانشناسی او را واداشت بیندیشد که چرا والدینش و گذشتگانش در گودال افتادند.

درمانگر به او کمک کرد تا از انگیزه های درونی که اورا مجبور به افتادن در گودال کرده اند رها شود.

کسی که تمرین افکار مثبت می کرد او را ترغیب کرد:" خواستن توانستن است".

یک مثبت گرا به او گفت:" تو شانس آوردی والا پاهات شکسته بود".

منفی گرایی اضافه کرد:" و خطرش حادتر هم می شد".

سپس کودکی رد شد و دستش را به سمت او دراز کرد...

 

 

 

 

 

 

Un homme tomba dans un trou et se fit très mal.

 

- Un Cartésien se pencha et lui dit : « Vous n’êtes pas rationnel, vous auriez dû voir ce trou ».

 

- Un spiritualiste le vit et dit : « Vous avez dû commettre quelque péché ».

 

- Un scientifique calcula la profondeur du trou et la vitesse de chute.

 

- Un journaliste l’interviewa sur ses douleurs.

 

- Un yogi lui dit : « Ce trou est seulement dans ta tête, comme ta douleur ».

 

- Un médecin lui lança 2 comprimés d’aspirine.

- Une infirmière s’assit sur le bord et pleura avec lui.

 

- Un psychanalyste l’incita à trouver les raisons pour lesquelles ses parents le préparèrent à tomber dans le trou.

- Un thérapeute l’aida à se débarrasser de sa compulsion à tomber dans les trous.

 

- Une pratiquante de la pensée positive l’exhorta : « Quand on veut, on peut ! »

 

- Un optimiste lui dit : « Vous avez de la chance, vous auriez pu vous casser une jambe ».

 

- Un pessimiste ajouta : « Et ça risque d’empirer ».

 

Puis un enfant passa, et lui tendit la main…

https://www.4tempsdumanagement.com/L-homme-dans-le-trou_a4794.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۵۴
شهلا دوستانی